Ką vaikas valgo vasarą?

Vasarą vaiko neiškrapštysi iš lauko. Jam labiau negu maistas rūpi šiltojo sezono pramogos: verčiau žaisdamas lauke užkrims traškučių, sausainių ar bandelių, negu parbėgs namo pavalgyti. Tačiau aktyviai judančiam augančiam mažyliui tinkama mityba itin svarbi.

Būtina reguliari mityba ir įvairovė

Valgyti reikia reguliariai ir žiemą, ir vasarą, ir per atostogas. Vaikams rekomenduojami 3 pagrindiniai valgymai tuo pačiu metu ir 2–3 užkandžiai. Nepaisant dienos režimo, gali sutrikti virškinimas. Tačiau normalu, kad karštą vidurdienį vaiko apetitas prastesnis. Jeigu karštyje jis atsisako valgyti, versti nepatariama. Sočiau jį pamaitinsite ryte, kol dar yra vėsiau, ir vakare, kai oro temperatūra nukris.

Visais metų laikais vaikams labai svarbu valgyti kuo įvairesnį maistą, kad jie gautų visų reikalingų medžiagų. Tiesa, šiltesniu oru mitybos racionas pakinta, norime lengvesnio maisto. Kaloringo riebaus maisto vasarą reikėtų atsisakyti.

Mėsa vaikui reikalinga visais metų laikais, tik karštuoju sezonu ji turėtų būti liesesnė. Raudoną mėsą galime pakeisti į paukštieną. Mėsą verčiau troškinkite arba virkite, nekepkite su riebalais. Kartais mėsą galima pakeisti kitais baltymais – žuvimi, pupelėmis.

Pusryčiams vaikui pasiūlykite košę. Ją galite pagardinti šviežiomis uogomis, įtarkuoti obuolio, apibarstyti smulkintais riešutais. Sutepkite visagrūdės duonos sumuštinį su avokadu, varškės sūriu, vištiena, daržovėmis. Šie patiekalai – puikus angliavandenių ir kitų naudingų medžiagų šaltinis. Kitas pusryčių valgis gali būti omletas su daržovėmis, varškės apkepas.

Kaip ir bet kuriuo sezonu, nemaitinkite vaiko greitu maistu ir pusgaminiais – naudingiausi namuose pagaminti patiekalai.

Daugiau vitaminų

Karštuoju metų laiku į vaiko racioną reikėtų įtraukti daugiau daržovių, vaisių ir uogų.

Idealu, jei jos auga jūsų ar močiutės darže. Bet kuriuo atveju tinkamiausios vaikui mūsų klimato juostoje išaugintos daržovės ir vaisiai. Pagardinę salotas aliejumi, daržoves papildysite naudingais augaliniais riebalais.

Daržovėse, vaisiuose ir uogose gausu įvairių vitaminų, mineralų ir skaidulinių medžiagų. Be to, daug vandens, todėl iš jų galime gauti dalį per dieną reikalingo vandens kiekio.

Saldumynai – kodėl reikėtų jiems atsispirti?

Pyraguose, sausainiuose, saldainiuose, desertuose ir kituose skanumynuose daug angliavandenių ir cukraus. Visi šie saldumynai – tuščios kalorijos, iš kurių naudos beveik nėra, o žalos daugiau nei manome. Saldumynai gadina dantis, sutrikdo virškinimą, išderina skonio receptorius. Pernelyg dažnai jais smaližiaudamas vaikas praranda apetitą naudingiems patiekalams.

Torto ir desertų su riebiais kremais karštyje geriausia iš viso atsisakyti. Verčiau patys pagaminkite vaikui želė, desertą su uogomis, naminius ledus.

Nepamirškite ir rauginto pieno produktų, padedančių gerinti virškinimą. Gardus vasarinis desertas – jogurtas ar varškė su vaisiais ir uogomis. Jį skanaudamas, vietoje gausybės cukraus ir riebalų, esančių daugumoje pirktinių saldumynų, vaikas gaus vitaminų, mineralinių ir kitų naudingų medžiagų. Vietoj traškučių ar šokoladukų užkandžiams pasiūlykite uogų ar vaisių. 

Troškulį geriausiai malšina paprastas vanduo

Aktyviai judant ir sekinant karščiui, organizmui reikia daugiau skysčių. Geriausiai atgaivina grynas vanduo. Vaiką pratinkite prie jo, o ne prie saldžių gazuotų gėrimų, kuriuose yra didžiulis kiekis cukraus ir cheminių priedų, o išgerti tokio gėrimo galima daug. Mat, saldūs gazuoti gėrimai nemalšina troškulio, atvirkščiai – norime gerti dar daugiau. Netinka tokie gėrimai dar ir todėl, kad skatina vandens pasišalinimą iš organizmo.

Bet jeigu vaikas nori skanesnio gėrimo, paprastą vandenį galite pagardinti vaisiais ar uogomis – be jokio cukraus, duokite natūralių sulčių, šaltos arbatos.

Karštomis dienomis dėl gausesnio prakaitavimo greitai netenkama mineralų, padidėja dehidratacijos rizika. Antra vertus, prakaitavimas, kurio metu atiduodama šiluma, apsaugo nuo perkaitimo. Todėl palaikyti vandens balansą itin svarbu.

Mažas vaikas gali nepajusti troškulio, o vyresniam, užsiėmusiam žaidimais, dažnai nėra kada atsigerti. Todėl nepamirškite dažniau pasiūlyti vandens. Prisiminkite, kad vaikas gali pajausti troškulį, tik jau atsiradus dehidratacijai.

Kad karštu oru vaikas gertų švarų vandenį, visada su savimi turėkite parduotuvėje pirktą jo buteliuką. Karštą dieną skysčiai yra itin svarbūs, būtina gerti nuolat – po truputį, ir nelaukti, kol pradės kamuoti troškulys.

Atminkite, kad ir kaip karšta lauke, bet kokio gėrimo temperatūra turi būti ne žemesnė kaip 15 laipsnių, geriant ledinį vandenį yra didelė tikimybė peršalti.

Parengė Undinė Gilė

 

Susiję straipsniai

Parašykite komentarą

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.

Facebook