Ko reikia moksleiviui – planšetės, kompiuterio ar užtenka telefono?

Telefonas ir kompiuteris moksleiviuiTelefonas, planšetė ar kompiuteris – ką pasirinkti? Dažni klausimai, kylantys besiruošiantiems naujiesiems mokslo metams moksleiviams ir jų tėvams. Pagal vaikų amžių keičiasi tiek išmanieji įrenginiai, tiek mokslams praverčiančios programėlės.

„Renkantis iš šimtų skirtingų išmaniųjų įrenginių pirmiausia vertėtų atsižvelgti į vaiko amžių ir poreikius. Pradinukams dažniausiai pakanka išmaniojo telefono ar planšetės, o vyresniems moksleiviams būtinas ir kompiuteris“, – teigia „Bitė Lietuva“ rinkodaros vadovas Arūnas Mickevičius. Žinomi Lietuvoje pedagogai taip pat pataria skirtingo amžiaus vaikų mokslams pritaikyti tiek telefonus, tiek planšetes ar kompiuterius.

 

Iš pradžių– telefonai ar planšetės ir būtinai – lavinamosios programėlės

Ikimokyklinių įstaigų tinklo „Vaikystės sodas“ ir Karalienės Mortos mokyklos įkūrėja dr. Austėja Landsbergienė sako, kad su technologijomis mažuosius verta supažindinti dar ankstyvoje vaikystėje: „Pas mus trimetis vaikas jau pradeda mokytis su edukacinėmis „iPad“ programėlėmis.“ Mažieji taip mokosi anglų kalbos, matematikos, muzikos ir kitų naudingų dalykų.

  1. Mickevičius pastebi, kad specialiomis programėlėmis mielai naudojasi mažiausi mokinukai. Pavyzdžiui, programėlė „Pepi Bath“ padeda vaikams greičiau įgusti reguliariai praustis ir valytis dantukus, o anglų kalbos programėlė „ABC Book 3D: Learn English“ žaismingai moko naujų žodžių. „Vaikiškos programėlės animuotos ir dinamiškos, todėl mažiesiems įdomu gaminti virtualius patiekalus, rūpintis augintiniais, pažinti įvairių gyvūnų garsus, piešti ar spalvinti“, – sako A. Mickevičius.

Naudojant šiuolaikines technologijas Dr. A. Landsbergienė pataria tėvams ir mokytojams rasti tinkamą balansą: kada naujų dalykų greičiau išmokstama įjungus planšetes, o kada derėtų, paskaityti knygą, aktyviai pasportuoti ar su kuprinėmis keliauti į artimiausią parką“.

Inovatyviausia mokytoja Lietuvoje pripažinta anglų kalbos pedagogė Tatjana Kriliuvienė technologijas seniai taiko Kuršėnų L. Ivinskio gimnazijoje. Jos nuomone, išmanieji įrenginiai papildo mokykloje gautas žinias, moko ieškoti informacijos arba pasitikrinti turimas žinias. „Vaikams praverčia patarimai, kaip išmaniajame telefone galima patogiai susirasti papildomų tam tikros srities žodžių, pasitikrinti rašybą, rasti įvairios informacijos ir pasiruošti diskusijai. Be to, paspaudus kelis mygtukus paprasta peržvelgti su mokymusi susijusias naujienas. E. dienyne ar mokyklos socialiniame tinkle moksleivis gali patikrinti, kokius namų darbus reikia atlikti, rasti papildomą mokomąją medžiagą“, – sako mokytoja.

 

Vyresniems moksleiviams reikalingas kompiuteris

  1. Kriliuvienė teigia, kad planšetės praverčia ieškant papildomos medžiagos: „Mokantis svarbus ne tik rašytinis tekstas, bet ir iliustracijos bei vaizdai. Pavyzdžiui, geriau susipažinti su žmogaus kūnu padės programėlė „Corinth“ – moksleiviai, matydami trimatį vaizdą, gali iš arčiau susipažinti su žmogaus anatomija ir pačioje programėlėje pasižymėti svarbiausius dalykus.“

Ji pastebi, kad vyresnėse klasėse moksleiviams dažniau prireikia nešiojamojo kompiuterio: „Be jo sunku apsieiti, kai tenka atlikti sudėtingesnius darbus, rašyti ilgesnius tekstus. Toks įrenginys galingesnis, turi didesnį ekraną.“

Susiję straipsniai

Parašykite komentarą

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.

Facebook