Kodėl mamos pirmiausia turėtų pasirūpinti savimi ir nuo ko pradėti?

Fotografavo Kindel Media: https://www.pexels.com/photo/a-woman-having-a-back-pain-7298408/

Motinystė – tai nesibaigiantis rūpesčių, darbų ir įsipareigojimų sūkurys, kuriame lengva pamiršti vieną svarbų elementą – rūpinimąsi savimi. 

Dažnai mintis, kad pirmiausia reikia pasirūpinti savimi, o tik tada vaikais, mamai gali atrodyti nelogiška ir nepriimtina. Be to, visuomenėje taip pat dar labai paplitęs įsitikinimas, kad mamos vaidmuo yra be išlygų rūpintis kitais, tad daugelis apleidžia savo pačių gerovę. 

Vis dėlto, pirmenybę teikti sau yra ne tik naudinga, bet ir būtina. Tad šiandien kalbame apie tai, kodėl mamos pirmiausia turėtų pasirūpinti savimi ir nuo ko reikėtų pradėti.

Rūpinimasis savimi nėra savanaudiškas

Prieš kiekvieną skrydį jo palydovai primena, kad pirmiausia deguonies kaukę reikia užsidėti sau, o tik tada padėti kitiems. Tas pats principas gali būti pritaikytas ir motinystėje. 

Jei mama yra fiziškai, emociškai ar psichiškai išsekusi, jos gebėjimas rūpintis vaikais sumažėja. Taigi, šiuo atžvilgiu rūpinimasis savimi yra ne savanaudiškas, bet strateginis požiūris, padėsiantis geriau pasirūpinti savo šeima. 

Tą patį pasakys ir kiekvienas psichologas, sveikos gyvensenos ekspertas, ar gydytojas, įskaitant ir Drops Clinic specialistus, besirūpinančius visos šeimos – taigi ir mamos – sveikata. 

Rūpinimosi savimi poveikis kitiems

Kai mama rūpinasi savimi, tai naudos duoda ne tik jai pačiai, bet ir kitiems šeimos nariams. Savo elgesiu ji rodo teigiamą pavyzdį vaikams ir pabrėžia savigarbos ir rūpinimosi savimi svarbą. 

Svarbu atminti, kad vaikai mokosi stebėdami, tad matydami, kad mama vertina savo sveikatą ir laimę, jie bus linkę mėgdžioti tokį elgesį. Taigi, kaip visada, pavyzdį rodykite darbais, o ne tik žodžiais. 

Nuo ko pradėti?

Pradėti rūpintis savimi gali būti sudėtinga bet kam, bet ypač užimtoms mamoms. 

Štai keletas patarimų, kokius žingsnius žengti, kad tai palengva taptų įpročiu.

Fizinė sveikata. Pradėkite nuo esminių dalykų: mitybos, fizinio aktyvumo ir miego. Rinkitės subalansuotą maistą, reguliariai užsiimkite sportu ir pakankamai ilsėkitės. Visa tai yra geros savijautos pagrindas.

Psichinė sveikata. Svarbu rūpintis ne tik fizine, bet ir psichine, ir emocine sveikata. Sąmoningumo praktika, meditacija ar netgi konsultacijos su terapeutu gali labai teigiamai paveikti visą gyvenimą. 

Socialiniai ryšiai. Palaikykite ir puoselėkite su mamos vaidmeniu nesusijusius santykius. Laiko leidimas su draugais, sportavimas klube, ar dalyvavimas bendruomenės veikloje gali suteikti itin reikalingo atokvėpio ir perspektyvos.

Pomėgiai ir hobiai. Prisiminkite savo senus pomėgius ir atraskite naujų. Nesvarbu, ar tai bus skaitymas, tapyba, sodininkystė, ar naujų įgūdžių mokymasis, pomėgiai suteikia laisvės ir pasitenkinimo jausmą.

Nustatykite ribas. Išmokite pasakyti „ne“, nes tikrai neprivalote dalyvauti kiekviename mokyklos renginyje ar savanoriauti kiekvienoje veikloje.

Maži ritualai. Sukurkite nedidelius kasdieninius ritualus. Tai gali būti rytinis puodelis arbatos tyloje, trumpas pasivaikščiojimas arba vakarinės grožio procedūros. Šie nedideli veiksmai ilgainiui turi didelį poveikį.

Skaitmeninė detoksikacija. Nuolatinis ryšys gali varginti, tad, kad atgautumėte energijos, skirkite laiko pabūti be technologijų.

Mąstysenos pokyčiai. Pakeiskite požiūrį į rūpinimąsi savimi ir pripažinkite, kad tai yra ne prabanga, o būtinybė.

Laiko valdymas. Į savo kasdieninį tvarkaraštį įtraukite ir laiko sau. Galbūt reikės atsikelti šiek tiek anksčiau arba deleguoti užduotis, bet teigiamus rezultatus pastebėsite greitai. 

Bendruomenės parama. Jei sunku, prisijunkite prie mamų klubo, internetinės grupės – bendrumas suteiks paramos ir supratimo. 

Kova su kaltės jausmu  

Daugeliui mamų viena didžiausių kliūčių rūpintis savimi yra kaltės jausmas. Jos jaučiasi kaltos, kad skiria laiko sau ir nenori dėl to atrodyti mažiau atsidavusios. Tačiau labai svarbu mesti iššūkį šiam klaidingam įsitikinimui: rūpinimasis savimi nesumažina meilės šeimai, o ją tik sustiprina.

Deja, kartais atsikratyti stereotipų nėra paprasta. Čia prisideda ir visuomenės spaudimas, piešiantis „idealios“ ir nuolat besiaukojančios mamos įvaizdį. Išsivaduoti iš šių stereotipų – tai drąsos ir meilės sau aktas bei supratimas, kad rūpinimasis savimi yra neatsiejama rūpinimosi šeima dalis.

Be to, tai nebūtinai turi užimti daug laiko ar būti brangu. Tai gali būti penkios minutės gilaus kvėpavimo, trumpas pasivaikščiojimas, arba pasimėgavimas ramia akimirka prieš prasidedant dienai. 

Galiausiai nepamirškite, kad rūpinimasis savimi yra asmeninis dalykas. Tai, kas tinka vienai mamai, gali netikti kitai, tad svarbu atrasti tai, kas dera prie jūsų gyvenimo būdo.

Susiję straipsniai

Parašykite komentarą

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.

Facebook