Vaikų psichologė pataria nesivaikyti madų renkant vaikui būrelį

Kokį būrelį lankys vaikasTėvams, renkantiems tinkamiausią būrelį savo vaikui, vaikų psichologė Eglė Gudelienė pataria pirmiausia atsižvelgti į jo, o ne savo interesus ir pomėgius. Ji siūlo nesivaikyti madų ir būti pasiruošusiems ne kartą keisti būrelį, kol vaikas atras tą, kuris jam tikrai patiks.

„Po Rūtos Meilutytės pergalių išpopuliarėjo plaukimo būreliai, po televizijos šokių projektų – šokių ir taip toliau. Bet jei vaikui nepatinka plaukimas, neverskite jo lankyti plaukimo užsiėmimų vien dėl to, kad tikitės, jog vieną dieną jis taps olimpiniu čempionu“, – įspėja E. Gudelienė.

Edukologė, „Būstovizija kūrybinių dirbtuvių“ neformalaus ugdymo vadovė Sigutė Gudelionienė priduria, kad daug vaikų, su kuriais ji dirba, išbando kelis būrelius, kol randa sau tinkamiausią. Jos teigimu, svarbiausia per prievartą nepiršti vaikui to, ko jis nenori ir kas sunkiai sekasi, o priešingai – skatinti tobulėti jam smagiose veiklose. Abi specialistės sutaria: tinkamai parinkti būreliai vaikams labai naudingi.

„Pastebėjome, kad tėvai dažniausiai leidžia vaikams patiems rinktis būrelį arba tėvai ir vaikai susitaria, kad porą būrelių vaikas išsirinks pats, o vieną parinks tėvai. Dažniausiai būreliai parenkami pagal vaiko savybes: jei vaikas mėgsta judėti, jis sportuoja ar šoka, gabus muzikai vaikas mokosi groti pasirinktu instrumentu ar lanko chorą“, – pasakoja S. Gudelionienė.

Pasak jos, visi užsiėmimai skatina pareigos jausmą, atsakomybę, lavina socialinius įgūdžius, taip pat ir specifinius gebėjimus. Pavyzdžiui, dailės būrelis ypač padeda ugdyti loginį mąstymą, suvokti tūrius, daiktų ir erdvės mastelius, dėl to jį lankančiam vaikui lengviau mokytis matematikos.

Psichologė E. Gudelienė pataria neskirstyti būrelių į „berniukiškus“ ir „mergaitiškus“. „Yra mergaičių, kurios nori išmėginti savo jėgas įvairiuose sportiniuose būreliuose, o kai kurie berniukai mėgsta meninio ugdymo užsiėmimus. Be to, ikimokyklinio ir pradinio mokyklinio amžiaus vaikų pomėgiai dar tik formuojasi, jie dažnai eksperimentuoja, keičia veiklas ir ankstesnių būrelių po metų ar keleto mėnesių lankyti nebenori. To nereikia bijoti. Išbandęs skirtingas sritis vaikas pajus, kuri jam labiausiai priimtina ir kelia didžiausią pasitenkinimą. Svarbiausia – paskatinti vaiką eiti ten, kur linksta jo širdis“, – sako vaikų psichologė.

Edukologė Sigutė Gudelionienė įspėja, kad tėvai turėtų įvertinti adaptacinį laikotarpį, kai vaikas pradeda lankyti naują būrelį. Kai kuriems vaikams pakanka vienos pamokos, kad pasijustų gerai ir susidomėtų ir norėtų atvykti į kitą pamoką, o kitiems reikia kiek daugiau laiko apsiprasti.

Švietimo ir mokslo ministerijos prižiūrimoje Atviroje informavimo ir konsultavimo sistemoje (AIKOS), kurioje galima sužinoti apie mokymosi galimybes Lietuvoje, šiuo metu įregistruotos 309 neformaliojo vaikų švietimo mokyklos. 36,5 proc. jų – meno, 27,1 proc. – sporto, 18,6 proc. – kitų rūšių (kalbų mokymosi, tiksliųjų mokslų ir t t.) mokyklos, o 17,8 proc. mokyklų apima įvairias sritis.

Susiję straipsniai

Parašykite komentarą

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.

Facebook