Medicinos paslaugos karantino metu

Lietuvos Respublikos Vyriausybės, pratęstu karantino laikotarpiu SAM ragina žmones vadovautis medikų ir institucijų nurodymais, t. y. maksimaliai vengti žmonių susibūrimų, esant galimybei dirbti iš namų, bendraujant gyvai išlaikyti atstumą vienas nuo kito, skirti ypatingą dėmesį rankų, paviršių higienai bei kita. Pajutus ligos simptomus kreiptis medikų pagalbos telefonu, nevykti patiems į gydymo įstaigas.

Viešose vietose rekomenduojama būti su apsauginėmis veido kaukėmis, respiratoriais, arba kitomis nosį ir burną dengiančiomis apsaugos priemonėmis, išskyrus vairuojant motorines transporto priemones.

Parkuose ir kitose atvirose viešosiose vietose prašoma lankytis ir būti ne didesnėmis nei 2 asmenų grupėmis (išskyrus tos pačios šeimos narius), laikytis saugaus kontakto (didesnio nei 2 metrų atstumo ir trumpesnio nei 15 minučių kontakto), higienos reikalavimų.

Prekybos ir paslaugų vietose galės lankytis tik vienas šeimos narys.

Planiniai skiepijimai ir karantino metu turi būti tęsiami

Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) paaiškina, kad visi vaikai, kuriems pagal skiepijimo kalendorių priklauso skiepai turi būti paskiepyti gydymo įstaigose tiek karantino, tiek ekstremaliosios situacijos metu. Tuo metu, suaugusiesiems taip pat turi būti sudaryta galimybė pasiskiepyti, kad būtų išlaikytos skiepijimo schemos, pavyzdžiui – skiepijant nuo erkinio encefalito.

Profilaktiniai skiepijimai neatidedami, nes profilaktinių skiepijimų atidėjimas ar pertrūkiai sukelia užkrečiamųjų ligų protrūkius, o laiku nepaskiepytiems asmenims gresia užkrečiamųjų ligų komplikacijos ir mirtys.

Numatyta, kad planinių skiepijimų atlikimui gydymo įstaiga turi paskirti konkretų laiką ir atskiras patalpas, užtikrinant, kad nesikirstų pacientų, atvykstančių planiniams skiepijimams, ir kitų pacientų srautai.

Skiepai turi būti atidedami tuo atveju, jei žmogus – tiek suaugęs, tiek vaikas – neseniai keliavo užsienyje, turėjo kontaktų su sergančiuoju koronavirusine infekcija.

Nuotolinės gydytojų konsultacijos

Karantinas keičia gydytojų ir pacientų bendravimą. Gydymo įstaigos jau nuo karantino pradžios riboja fizinį kontaktą su pacientu, dauguma konsultacijų yra atšaukiamos arba perkeliamos neribotam laikui.

Šiandien pacientai į polikliniką gali atvykti tik su specialiu gydymo įstaigos leidimu ir konkrečiu laiku. O dauguma ilgai lauktų specialistų konsultacijų yra perkeltos neribotam laikui. Tačiau žmonės, ypač turintys sudėtingų sveikatos problemų, konsultacijos laukti negali.

Telekonsultacijas, kaip alternatyvą telefoninėms konsultacijoms, pasiūlė gydytojų informacinės sistemos FOXUS kūrėjai UAB „SoftDent“. Šios sistemos pagalba pacientas gali užsiregistruoti telekonsultacijai per pacientų portalą (www.e-pacientas.lt) ar gydymo įstaigoje. Atėjus paskirtam laikui gydytojas vieno mygtuko paspaudimu atveria vaizdo konsultacijos langą.

„Gydytojui nereikia išeiti iš sistemos, kurioje jis dirba, viskas yra fiksuojama viename lange. Konsultacijos metu gydytojas mato paciento e-Sveikatos istoriją.“- pasakoja FOXUS projekto vadovė Neringa Maceinienė.

Pacientas prieš pat telekonsultaciją gauną aktyvią nuorodą į el. paštą ir SMS žinute. Todėl pacientui nebūtina turėti video kameros ir mikrofono kompiuteryje, yra galimybė naudotis išmaniuoju telefonu.

Psichologinė pagalba

Koronaviruso infekcijos (COVID-19) pandemijos metu prieinamą ir konfidencialią psichologinę pagalbą visuomenei aktyviau teiks psichikos sveikatos centrų psichologai ir emocinės paramos linijos. Taip pat startuoja medikams skirta savanoriška psichologinės pagalbos iniciatyva.

Žmonės, besikreipiantys psichologo konsultacijos, šią paslaugą gaus anonimiškai, Šiuo sprendimu siekiama ne tik užtikrinti paslaugų tęstinumą esamiems pacientams, bet ir suteikti pagalbą žmonėms, patiriantiems psichologinių sunkumų dėl pokyčių gyvenime, prasidėjus COVID-19 pandemijai.

Esant galimybei, psichikos sveikatos centrams siūloma teikti konsultacijas iškart paskambinus, jei žmogus to pageidauja. Taip pat išlieka galimybė užsiregistruoti planinei konsultacijai vėliau.

Be to, šiuo kritiniu laiku psichologinę pagalbą telefonu ir internetu teikia Emocinės paramos linijos, dalis iš jų – visą parą: „Jaunimo linija“, „Vaikų linija“, „Vilties linija“, „Pagalbos moterims linija“, „Linija doverija“. Jų kontaktus galima rasti čia: http://www.klausau.lt/telefonai

Taip pat pradėjo veikti iniciatyva, kurios tikslas – teikti emocinę paramą Lietuvos medikams ir jų artimiesiems, susiduriantiems su didžiule kasdiene įtampa. Prie iniciatyvos prisijungė daugiau kaip 150 kvalifikuotų psichologų ir psichoterapeutų, jie teiks nemokamas ir konfidencialias psichologines konsultacijas. Iniciatyvą galima rasti čia: www.medo.lt/psichologo-pagalba

Visas Psichikos sveikatos centrų sąrašas yra čia: http://vpsc.lrv.lt/lt/informacine-medziaga/informacija-psichikos-sveikatos-klausimais. Sužinoti, prie kurio Psichikos sveikatos centro žmogus yra prisirašęs, galima susisiekus su savo poliklinika ar šeimos gydytoju.

Dėl naujojo koronaviruso galima teirautis:

  • Koronos karštąja linija tel. 1808 (pasireiškus gripui būdingiems ligos simptomams – karščiavimui, kosuliui, gerklės skausmui ar apsunkintam kvėpavimui – po kelionės į užsienio šalis ar po kontakto su tikėtinu koronaviruso nešiotoju; norint pasikonsultuoti, kilus klausimų) – visą parą, visoje Lietuvoje, nemokamai;
  • Facebook messenger https://www.messenger.com/t/koronasos
  • Nacionalinio visuomenės sveikatos centro karštąja linija tel. +370 618 79984 ir +370 616 94562 (visą parą);
  • elektroniniu paštu koronavirusas@sam.lt.

Oficiali informacija apie koronavirusą (COVID-19) ir karantiną, taip pat nurodymus ir rekomendacijas visiems gyvenimo atvejams galima rasti interneto svetainėje www.koronastop.lt

Pagal SAM Spaudos tarnybos informaciją 

Susiję straipsniai

Parašykite komentarą

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.

Facebook